New York en vliegtuigtrip

18 augustus 2019 - New York City, Verenigde Staten

15 Augustes moesten we weer vroeg op het vliegveld staan. daar hebben we wat kinderen en hun families ontmoet die mee gaan naar NYC en Washington. we hebben op vliegveld gedag gezegd tegen onze families en toen gingen we meteen weer weg naar de douane. en gelukkig was het niet zo heel druk dus we gingen meteen naar de gate en konden nog even wat eten en drinken voordat we op het vliegtuig gingen.

we zaten allemaal wel op een andere plek in het vliegtuig maar zo erg was het niet want er waren allemaal nieuwe films. ik zat langs een Nederlands meisje die toevallig met dezelfde organisatie ging, maar dan ging zij naar college. toen we na 8 uur uit het vliegtuig mochten moesten we nog ergens naar toe dat ik zo niet de naam van weet, het duurde een uur ongeveer omdat de amerikanen steeds iets van een pauze namen dus dat was wel jammer. toen we eindelijk klaar met dat waren moesten we nog wachten op Duitsers, italianen en fransen. het duurde ongeveer zo'n 6 uur dus dat was wel zonde van onze tijd.

toen we weg mochten gingen we in de bus en dat duurde ongeveer een uur. uiteindelijk kwamen we aan bij ons hotel en kregen we een speech over hoe we een beetje moeten gedragen in NYC en daarna kregen we onze sleutel en mochten we naar de kamer. ik zat bij een franse, Duitse en Italiaanse. het jammere was dat ze niet echt heel goed engels spraken dus het was heel erg stil. maar ik zag hun niet meer dus zo erg was het ook weer niet. we gingen nadat we aankwamen naar de empire state building en het was heel erg mooi. de volgende dag gingen we met de metro naar the statue of liberty en we mochten even rond lopen op het eiland om foto's te maken en daarna gingen we weer weg. toen zijn we naar de nine eleven geweest en nog meer foto's gemaakt. later hebben we ook nog op de Brooklyn bridge gelopen waar mensen met slagen liepen en die legde ze gewoon op je schouders en als je dan een foto maakte moest je 20 dollar betalen dus vond het een beetje belachelijk. in begin de avond gingen we naar time square en daar heb ik een new York yankees pet gekocht, want die wilde ik al iets van 3 jaar. toen we in time square gegeten hadden was het alweer helemaal donker dus toen was het een stuk mooier. de volgende dag gingen we nog even naar central park en dat was ook heel erg mooi en na central park gingen we naar Philadelphia, maar dat vond ik niet heel erg bijzonder we moesten alleen in de volle zon lopen. daarna pakte we de bus naar Washington DC (ben ik nu), maar dat is een ander verhaal.