eerste paar schooldagen.

28 augustus 2019 - Dillsburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

hoi allemaal, heel veel mensen wilden weten hoe de school er uit ziet en hoe het allemaal gaat etc. daarom schrijf ik nu even snel deze blog. mijn Nederlands is al een stuk achteruit gegaan ik vind namelijk Nederlands schrijven al weer moeilijk. ik heb zojuist de tweede schooldag en ik besloot om het niet meteen na de eerste te schrijven, omdat ik dan niet veel heb gedaan.

de eerste schooldag was nog wel even moeilijk omdat ik niemand ken alleen een paar mensen uit mijn hockey team en die zijn zo aardig. meestal als je door school loopt de eerste dag van bijvoorbeeld het 2e jaar en je ziet iemand bekendst dan doe je een knikje en lach je en loop je door, maar hier zeggen ze dan ook echt 'hey sterre!' elke keer dus dat is wel heel grappig.

het eerste les uur (rond de 37 min maar noem het nu even uur) heb ik chorus. dat is eigenlijk alleen maar zingen. er zitten ongeveer 90 kinderen in die klas dus tja das echt heel veel geluid. maar de eerste dag was het wel leuk want de docent vroeg of ik een exchange student was omdat ze mijn naam oplas en helemaal verkeerd zei en ik zo van het is sterre (Nederlands accent) en het lukte hun niet dus ik zei het is 'Sarah with a T' en nu lukt het wel iedereen dus tja.

daarna heb ik study hall, het is eigenlijk gewoon een tussen uur en je kan dan je huiswerk maken, maar dit was in de muzieklokaal dus ik vroeg aan de docent of ik piano kon spelen wat er was een practice room dus tja daar ging ik zitten en speelde ik wat piano en zong ook een beetje. later kwam opeens iemand binnen en tja dat was wel awkward, maar hij zei dat ik heel goed piano kon spelen dus dat was wel grappig. dus dat doe ik voortaan in study hall het 2e uur omdat ik dan toch geen huiswerk heb.

het 3e uur heb ik personal finance, het is economie en heb alles al gehad alleen het is even wennen dat alles nu in het engels is. de docent was heel erg aardig ze gaf me opeens een zakje met snoep en ik gaf dat aan wat vrienden in de klas die ik heb leren kennen.

het 4e uur heb ik study hall of PE het ligt eraan welke dag het is. en soms moeten we met PE gaan zwemmen en ik heb daar nu al geen zin in hahaha.

het 5e uur heb ik multi cultureel foods, het is gewoon koken niks speciaals aan of zo.

het 6e uur heb ik lunch en ik zit dan bij Natalie en met haar vriendinnen dus die heb ik ook weer leren kennen en zijn ook heel aardig tegen mij.

na de lunch heb ik US History van mr Anderson en hij is echt geweldig! heb er niet echt woorden voor mij hij wordt mijn favoriete docent. hij maakt iedereen wel aan het lachen en geeft Credit Points zonder reden, heel erg chill.

na history heb ik biologie en dat is heel erg makkelijk maar ik wil niet hoger pakken omdat ik eerst een beetje de woorden moet kennen in het engels dus dat vond ik wel slimmer en dan later kan ik het altijd veranderen.

het 9e uur heb ik Media/Journalism. het is alleen maar dingen lezen en verhalen schrijven over het nieuws en andere dingen. het is wel leuk maar weet niet heel veel ervan.

na school (14:30) heb ik van 3-4 lifting(1x per week), dus je spieren trainen etc. daarna heb ik van 4.15-6 hockey training en daarna ga ik naar huis en dan ben je helemaal kapot dus zo ziet mijn dag er uit.

als jullie vragen hebben je kan altijd een reactie plaatsen, maar ik zie dat niet altijd dus je kan me appen via SMS +1 (717) 900-7528

xxx- sterre

1. Elviera:
    28 augustus 2019
    Nou nou, je hebt wel lange dagen. Fijne dat je zo’n leuke en vriendelijke scholieren hebt. En wat doe je savonds? Rijles nemen, opstap?
  2. Marius Wittenberg:
    29 augustus 2019
    Opa Marius:
    Een gevarieerde schoolprogramma dag met vele indrukken. Dus ook even wennen denk ik.
    Sporten in het weekend? Een tip: Op 30 Augustus, dus overmorgen is er in je huidige woonplaats
    een grote (bekende)markt.
  3. Opa en Oma:
    31 augustus 2019
    Sterre heel fijn dat het zo goed gaat hockey ! ik hoorde je Pa nog zeggen Sterre ga nog even hard lopen ( is niet nodig geweest)
    Gr opa en oma